...jest pusty
23-09-2024
Strona głównaSamolot 25% YAK 54 3D
Kolejny ze znakomitej serii "Performance" amerykańskiego producenta Great Planes akrobacyjny gigant w skali 1/4 - doskonale znany modelarzom model YAK 54 3D w wersji ARF . Dzięki szerokim spektrum oferowanych przez producenta możliwości regulacji i dostosowania do danego stylu latania, znany ze swojej niespotykanej wręcz zwrotności i lekkości wykonywania figur w powietrzu, YAK 54 jest dobry zarówno do lotów sportowych (homologacja klasy IMAC) i 3D, jak również do standardowego, "spokojnego" sportowego latania. Wykonanie w skali 1/4 (25%) również stoi na najwyższym poziomie - dopracowany w najdrobniejszych szczegółach kadłub i skrzydła, z licznymi elementami makietowymi stworzone zostały tak, aby sprostać wymaganiom nawet najbardziej zaawansowanych modelarzy RC.
Wersja ARF tak dużego modelu kryje w sobie same korzyści - Kompletne złożenie i uzbrojenie samolotu zajmuje ok. 20-25 godzin pracy, czyli conajmniej kilka razy mniej, niż w przypadku modelu w wersji KIT. Dodatkowo istnieje możliwość sprowadzenia części zamiennych, których ewentualna instalacja i wymiana zajmie nie więcej niż kilkanaście minut. Podobnie jak w wypadku innych modeli serii Performance, Górna (odwłokowa) oraz spodnia część kadłuba YAKA 54 zbudowana została z wykorzystaniem specjalnie wymodelowanej sztywnej pianki która obłożona została warstwą drewna balsowego - dzięki takiemu rozwiązaniu model nie tylko świetnie wygląda, ale i posiada dodatkowe (lekkie) wzmocnienie tak potrzebne przy np. amortyzacji uderzeń. Perfekcyjnie wymodelowana realistyczna laminatowa pokrywa silnika a także najwyższej jakości i twardości zastosowana folia termokurczliwa MonoKote ® w ciekawej kolorystyce daje dodatkowo modelowi agresywnego, rasowego wyglądu. Aluminiowe podwozie o łagodnych konturach nie tylko poprawia aerodynamikę w powietrzu, ale i doskonale komponuje się z linią modelu, dobrze i pewnie amortyzując przy tym masę modelu podczas lądowania. Dwuczęściowe skrzydła montowane na lekkiej i sztywnej aluminiowej tubie dają się łatwo i szybko złożyć na lotnisku w ciągu zaledwie kilku chwil. Właściwą reakcję sterów i odpowiednią moc przy wychyleniach zapewnia umiejętne rozwiązanie kwestii przenoszenia ruchu serw na lotkę. Montowane bezpośrednio "na krótko" popychacze steru kierunku oparte na dwóch odwrotnie pracujących serwach pracujących w systemie "pull/pull" zapewniają absolutnie najlepszą sztywność i precyzję pracy steru, przy jednocześnie doskonałej szybkości reakcji. Najlepsze użyte materiały i unikalna, lekka konstrukcja zapewniają doskonały stosunek masy do sztywności modelu, tak potrzebny przy lotach akrobacyjnych z największymi przeciążeniami.
YAK 54, dzięki swoim doskonałym właściwościom lotnych, charakteryzującym się stosunkowo niską prędkością przelotową przy zachowaniu idealnej nośności jest chyba najlepszym wyborem dla modelarzy szukających pierwszego modelu akrobacyjnego w skali gigant, wcześniej latających na mniejszych modelach akrobacyjnych, np. U-CAN-DO 46. Dzięki swojemu rozmiarowi jest on bardzo stabilny i przewidywalny w powietrzu, a przy dodatkowo usztywnionych, krótkich i bezpośrednich popychaczach na pewno nie zawiedzie nas w trakcie wykonywania nawet "najciaśniejszych", szybkich akrobacji.
Model 25% YAK 54 3D w wersji ARF, regulowanie łoże pod silnik spalinowy, polikarbonatową przezroczystą kabinę pilota, duraluminiowe podwozie z kołami i laminatowymi owiewkami, podwozie ogonowe, zbiornik paliwa, aluminiowy kołpak, oraz zestaw niezbędnych śrub, popychaczy i innych akcesoriów.
Uwaga ! Pilot widoczny na zdjęciach nie jest dołączany fabrycznie do zestawu.
Wersja ARF tak dużego modelu kryje w sobie same korzyści - Kompletne złożenie i uzbrojenie samolotu zajmuje ok. 20-25 godzin pracy, czyli conajmniej kilka razy mniej, niż w przypadku modelu w wersji KIT. Dodatkowo istnieje możliwość sprowadzenia części zamiennych, których ewentualna instalacja i wymiana zajmie nie więcej niż kilkanaście minut. Podobnie jak w wypadku innych modeli serii Performance, Górna (odwłokowa) oraz spodnia część kadłuba YAKA 54 zbudowana została z wykorzystaniem specjalnie wymodelowanej sztywnej pianki która obłożona została warstwą drewna balsowego - dzięki takiemu rozwiązaniu model nie tylko świetnie wygląda, ale i posiada dodatkowe (lekkie) wzmocnienie tak potrzebne przy np. amortyzacji uderzeń. Perfekcyjnie wymodelowana realistyczna laminatowa pokrywa silnika a także najwyższej jakości i twardości zastosowana folia termokurczliwa MonoKote ® w ciekawej kolorystyce daje dodatkowo modelowi agresywnego, rasowego wyglądu. Aluminiowe podwozie o łagodnych konturach nie tylko poprawia aerodynamikę w powietrzu, ale i doskonale komponuje się z linią modelu, dobrze i pewnie amortyzując przy tym masę modelu podczas lądowania. Dwuczęściowe skrzydła montowane na lekkiej i sztywnej aluminiowej tubie dają się łatwo i szybko złożyć na lotnisku w ciągu zaledwie kilku chwil. Właściwą reakcję sterów i odpowiednią moc przy wychyleniach zapewnia umiejętne rozwiązanie kwestii przenoszenia ruchu serw na lotkę. Montowane bezpośrednio "na krótko" popychacze steru kierunku oparte na dwóch odwrotnie pracujących serwach pracujących w systemie "pull/pull" zapewniają absolutnie najlepszą sztywność i precyzję pracy steru, przy jednocześnie doskonałej szybkości reakcji. Najlepsze użyte materiały i unikalna, lekka konstrukcja zapewniają doskonały stosunek masy do sztywności modelu, tak potrzebny przy lotach akrobacyjnych z największymi przeciążeniami.
YAK 54, dzięki swoim doskonałym właściwościom lotnych, charakteryzującym się stosunkowo niską prędkością przelotową przy zachowaniu idealnej nośności jest chyba najlepszym wyborem dla modelarzy szukających pierwszego modelu akrobacyjnego w skali gigant, wcześniej latających na mniejszych modelach akrobacyjnych, np. U-CAN-DO 46. Dzięki swojemu rozmiarowi jest on bardzo stabilny i przewidywalny w powietrzu, a przy dodatkowo usztywnionych, krótkich i bezpośrednich popychaczach na pewno nie zawiedzie nas w trakcie wykonywania nawet "najciaśniejszych", szybkich akrobacji.
- Skala: 1/4
- Rozpiętość skrzydeł: 2055mm
- Powierzchnia skrzydeł: 73,4 dm2
- Masa modelu gotowego do lotu: 5670 - 6860g
- Obciążenie skrzydeł: 77 - 93 g/dm2
- Długość kadłuba: 1727mm
- Zalecany napęd: mocny 2-takt o pojemności 26-30 cm 3 (1.60 - 1.80) lub silnik benzynowy o pojemności 32 - 45 cm3. Możliwa również instalacja silnika bezszczotkowego, np. AXI serii 5330/xx lub 5345/xx z odpowiednim regulatorem i mocnym pakietem akumulatorów
- Zalecane radio: rozbudowane, min. 6-kanałowe radio z 7 serwami typu "Standard" (1 standardowe + 6 mocnych, metalowych serwomechanizmów o dużej mocy)
Model 25% YAK 54 3D w wersji ARF, regulowanie łoże pod silnik spalinowy, polikarbonatową przezroczystą kabinę pilota, duraluminiowe podwozie z kołami i laminatowymi owiewkami, podwozie ogonowe, zbiornik paliwa, aluminiowy kołpak, oraz zestaw niezbędnych śrub, popychaczy i innych akcesoriów.
Uwaga ! Pilot widoczny na zdjęciach nie jest dołączany fabrycznie do zestawu.