...jest pusty
23-09-2024
Strona głównaSamolot 27% EXTRA 330S 3D
Doskonałe właściwości lotne, unikalny profil, precyzja reakcji - to najczęstsze opinie o jednym z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych modeli samolotów do akrobacji ekstremalnej - Extry 330S. Teraz dzięki doskonale znanemu amerykańskiemu producentowi najwyższej klasy modeli zdalnie sterowanych - firmie Great Planes Model Mfg. , pod stery modelarzy trafia "Extra wykonany, Extra latający i Extra wyglądający" model 27% EXTRA 330S z ekskluzywnej serii "Performace" w skali 1/4 i w doskonale wykonanej wersji ARF . Ten gotowy do lotu po 20-24 godzinach składania model, zupełnie jak w przypadku oryginalnej Extry 330S firmy Extra Aircraft, zadziwia wszystkich lekkością prowadzenia, niezwykłą precyzją i szybkością reakcji na stery, a także niską minimalną prędkością przelotową, szczególnie użyteczną przy lądowaniach. Tak jak często mawiają między sobą modelarze, "jest to model który ma w sobie coś extra".
Jak zwykle w wypadku modeli GP, otrzymujemy model zbudowany z najwyższej klasy materiałów, charakteryzujących się najlepszym stosunkiem masy do sztywności, aby zapewnić odpowiednią wytrzymałość nawet przy największych przeciążeniach w powietrzu. Na uwagę zasługuje również specjalna, nieco zmieniona w porównaniu do innych modeli tej klasy struktura użebrowania drewnianego kadłuba i konstrukcyjnych skrzydeł, a także specjalnej techniki wypełniania kadłuba gdzie górna (odwłokowa) oraz spodnia jego część zbudowana została z wykorzystaniem specjalnie wymodelowanej sztywnej pianki która obłożona została warstwą drewna balsowego - dzięki takiemu rozwiązaniu model nie tylko świetnie wygląda, ale i posiada dodatkowe (lekkie) wzmocnienie tak potrzebne przy np. amortyzacji uderzeń. Kompletna "Paczka" z drobnymi akcesoriami niezbędnymi do skompletowania zestawu została oczywiście zawarta w zestawie, a więc nie będzie potrzeby korzystania z własnych popychaczy, orczyków, śrub, podkładek itd. Producent przewidział również dostępność części zamiennych do modelu, które można zamówić w naszym sklepie na specjalne zamówienie.
Rasowego, sportowego wyglądu dodaje precyzyjnie wymodelowana laminatowa pokrywa silnika, błyszczący aluminiowy kołpak, laminatowe owiewki kół oraz gotowe kompozytowe podwozie. Łatwe do zainstalowania i demontażu, jednoczęściowe skrzydła mocowane do kadłuba za pomocą mocnych kołków i śrub znacząco obniżają masę modelu (nie ma potrzeby montowana ciężkich rur-prowadnic dla bagnetów czy rur mocujących skrzydła do kadłuba. Kompletne podwozie ogonowe połączone ze sterem kierunku zapewnia natomiast dobrą stabilizację modelu przy lądowaniach, a także umożliwia łatwe sterowanie po płycie lotniska. Po zdemontowaniu kabiny uzyskuje się dostęp do serw i innego osprzętu elektronicznego montowanego w kadłubie, a także do zbiornika paliwa i śrub mocujących skrzydła. Pokrycie modelu, do którego użyto najwyższej jakości sztywnej folii termokurczliwej w ciekawym malowaniu zapewnia zarówno doskonałą aerodynamikę i właściwą sztywność, ale również zabezpiecza konstrukcję modelu przed paliwem, brudem czy drobnymi uszkodzeniami fizycznymi.
Niezależnie od tego, czy chcemy ustawić model bardziej "łagodnie" lub "agresywnie", EXTRA 330S doskonale spisze się w każdej roli. Dzięki możliwości ustawienia olbrzymiego wręcz wychyłu lotek i sterów (szczególnie ogonowego steru kierunku), modelarz uzyskuje możliwość dopasowania charakterystyki modelu do własnych wymagań. Profilowane ogonowe stery wysokości i kierunku, oprócz nadaniu sylwetce bardziej rasowego wyglądu, doskonale sprawdzają się w powietrzu, szczególnie podczas akrobacji przy wysokiej prędkości. Dzięki wspomnianej już niskiej minimalnej prędkości przelotowej a także możliwości "spokojnego" ustawienia modelu, EXTRA 330S jest doskonałym wyborem dla (doświadczonych już) modelarzy chcących "zadebiutować" w skali gigant, i awansować z mniejszych modeli akrobacyjnych (np. akrobatek serii U-CAN-DO 46 lub DAZZLER również wyposażonych w gruby profil skrzydła).
Właściwą reakcję sterów i odpowiednią moc przy wychyleniach zapewnia umiejętne rozwiązanie kwestii przenoszenia ruchu serw na lotkę. Montowane bezpośrednio "na krótko" popychacze steru kierunku oparte na dwóch odwrotnie pracujących serwach pracujących w systemie "pull/pull" zapewniają absolutnie najlepszą sztywność i precyzję pracy steru, przy jednocześnie doskonałej szybkości reakcji..
Model 27% EXTRA 330S 3D w wersji ARF, regulowanie łoże pod silnik spalinowy, polikarbonatową przezroczystą kabinę pilota, kompozytowe podwozie z lekkimi kołami i laminatowymi owiewkami, podwozie ogonowe, zbiornik paliwa, aluminiowy kołpak, oraz zestaw niezbędnych śrub, popychaczy i innych akcesoriów.
Uwaga ! Pilot widoczny na zdjęciach nie jest dołączany fabrycznie do zestawu.
Jak zwykle w wypadku modeli GP, otrzymujemy model zbudowany z najwyższej klasy materiałów, charakteryzujących się najlepszym stosunkiem masy do sztywności, aby zapewnić odpowiednią wytrzymałość nawet przy największych przeciążeniach w powietrzu. Na uwagę zasługuje również specjalna, nieco zmieniona w porównaniu do innych modeli tej klasy struktura użebrowania drewnianego kadłuba i konstrukcyjnych skrzydeł, a także specjalnej techniki wypełniania kadłuba gdzie górna (odwłokowa) oraz spodnia jego część zbudowana została z wykorzystaniem specjalnie wymodelowanej sztywnej pianki która obłożona została warstwą drewna balsowego - dzięki takiemu rozwiązaniu model nie tylko świetnie wygląda, ale i posiada dodatkowe (lekkie) wzmocnienie tak potrzebne przy np. amortyzacji uderzeń. Kompletna "Paczka" z drobnymi akcesoriami niezbędnymi do skompletowania zestawu została oczywiście zawarta w zestawie, a więc nie będzie potrzeby korzystania z własnych popychaczy, orczyków, śrub, podkładek itd. Producent przewidział również dostępność części zamiennych do modelu, które można zamówić w naszym sklepie na specjalne zamówienie.
Rasowego, sportowego wyglądu dodaje precyzyjnie wymodelowana laminatowa pokrywa silnika, błyszczący aluminiowy kołpak, laminatowe owiewki kół oraz gotowe kompozytowe podwozie. Łatwe do zainstalowania i demontażu, jednoczęściowe skrzydła mocowane do kadłuba za pomocą mocnych kołków i śrub znacząco obniżają masę modelu (nie ma potrzeby montowana ciężkich rur-prowadnic dla bagnetów czy rur mocujących skrzydła do kadłuba. Kompletne podwozie ogonowe połączone ze sterem kierunku zapewnia natomiast dobrą stabilizację modelu przy lądowaniach, a także umożliwia łatwe sterowanie po płycie lotniska. Po zdemontowaniu kabiny uzyskuje się dostęp do serw i innego osprzętu elektronicznego montowanego w kadłubie, a także do zbiornika paliwa i śrub mocujących skrzydła. Pokrycie modelu, do którego użyto najwyższej jakości sztywnej folii termokurczliwej w ciekawym malowaniu zapewnia zarówno doskonałą aerodynamikę i właściwą sztywność, ale również zabezpiecza konstrukcję modelu przed paliwem, brudem czy drobnymi uszkodzeniami fizycznymi.
Niezależnie od tego, czy chcemy ustawić model bardziej "łagodnie" lub "agresywnie", EXTRA 330S doskonale spisze się w każdej roli. Dzięki możliwości ustawienia olbrzymiego wręcz wychyłu lotek i sterów (szczególnie ogonowego steru kierunku), modelarz uzyskuje możliwość dopasowania charakterystyki modelu do własnych wymagań. Profilowane ogonowe stery wysokości i kierunku, oprócz nadaniu sylwetce bardziej rasowego wyglądu, doskonale sprawdzają się w powietrzu, szczególnie podczas akrobacji przy wysokiej prędkości. Dzięki wspomnianej już niskiej minimalnej prędkości przelotowej a także możliwości "spokojnego" ustawienia modelu, EXTRA 330S jest doskonałym wyborem dla (doświadczonych już) modelarzy chcących "zadebiutować" w skali gigant, i awansować z mniejszych modeli akrobacyjnych (np. akrobatek serii U-CAN-DO 46 lub DAZZLER również wyposażonych w gruby profil skrzydła).
Właściwą reakcję sterów i odpowiednią moc przy wychyleniach zapewnia umiejętne rozwiązanie kwestii przenoszenia ruchu serw na lotkę. Montowane bezpośrednio "na krótko" popychacze steru kierunku oparte na dwóch odwrotnie pracujących serwach pracujących w systemie "pull/pull" zapewniają absolutnie najlepszą sztywność i precyzję pracy steru, przy jednocześnie doskonałej szybkości reakcji..
- Skala: 1/4
- Rozpiętość skrzydeł: 2025mm
- Powierzchnia skrzydeł: 77,9 dm2
- Masa modelu gotowego do lotu: 6100 - 7000g
- Obciążenie skrzydeł: 79 - 90 g/dm2
- Długość kadłuba: 1980mm
- Zalecany napęd: mocny 2-takt o pojemności 26-30 cm 3 (1.60 - 1.80) lub silnik benzynowy o pojemności 32 - 45 cm3. Możliwa również instalacja silnika bezszczotkowego, np. AXI serii 5330/xx lub 5345/xx z odpowiednim regulatorem i mocnym pakietem akumulatorów
- Zalecane radio: rozbudowane, min. 6-kanałowe radio z 7 serwami typu "Standard" (1 standardowe + 6 mocnych, metalowych serwomechanizmów o dużej mocy)
Model 27% EXTRA 330S 3D w wersji ARF, regulowanie łoże pod silnik spalinowy, polikarbonatową przezroczystą kabinę pilota, kompozytowe podwozie z lekkimi kołami i laminatowymi owiewkami, podwozie ogonowe, zbiornik paliwa, aluminiowy kołpak, oraz zestaw niezbędnych śrub, popychaczy i innych akcesoriów.
Uwaga ! Pilot widoczny na zdjęciach nie jest dołączany fabrycznie do zestawu.