...jest pusty
23-09-2024
Strona głównaSamolot Viper 500
GREAT PLANES - VIPER 500 ARF .25 - .46 (wersja w kolorze białym)
Stosując zwykły silnik dwusuwowy pojemności zaledwie 4 cm 3 - Viper 500 jest przyjemnym w sterowaniu, "weekendowym" modelem praktycznie dla każdego modelarza. Po założeniu jednak większego silnika oraz uruchomienia miksera "V-tail", model staje się niezwykle szybkim i agresywnym samolotem wyścigowym, biorącym na codzień udział w amerykańskich wyścigach kategorii AMA - Quickie 500 w klasie 424 i 428.
W modelu Viper 500 wykorzystano specjalnie zaprojektowany dla kategorii wyścigowej "Quickie 500" profil światowej sławy projektanta Dr Michaela Seliga. Dodatkowo, inżynierowie Great Planes oprócz standardowego w wypadku szybkich modeli "odchudzenia" konstrukcji, wzbogacili model o kilka doskonałych i nowatorskich rozwiązań, jeszcze bardziej "przyśpieszających" Vipera tak, aby osiągał możliwie największe prędkości - dostarczając przy tym modelarzom jak najwięcej adrenaliny. Na uwagę zasługuje przede wszystkim oryginalna aluminiowa płyta do której mocowany jest silnik oraz - w celu dodatkowego zmniejszenia oporów powietrza - specjalnie zaprojektowanego podwozia z elementami montującymi oraz nylonowymi, opływowymi kołami. Ciekawym rozwiązaniem jest również sposób montowania i przykręcania skrzydeł. Specjalnie wzmacniany elementami węglowymi, jednoczęściowy płat instalowany jest w specjalnie zaprojektowanej wnęce doskonale utrzymując sztywność konstrukcji zabezpieczając je przed olbrzymimi przeciążeniami występujących przy większych prędkościach. Instalowane na śruby płaty sterów ogonowych mogą być łatwo demontowane na potrzeby transportu.
Model występuje w wersji ARF i dostępny jest w dwóch kolorach (pokryty jest wytrzymałą, wysokiej jakości folią MonoKote) - białym i czerwonym. Złożenie modelu nie powinno zająć więcej niż 6-8 godzin.
Polecamy każdemu doświadczonemu modelarzowi, poszukującemu elektryzująco szybkiego modelu.
Skrzydła, kadłub, zestaw popychaczy, aluminiowe główne podwozie, główne koła, kółko ogonowe, 2-częściowe łoże pod silnik, aluminiowy kołpak, laminatowa pokrywa silnika, owiewki podwozia oraz kół, wytłaczana próżniowo ABS-owa makieta silnika w układzie gwiaździstym, zbiornik paliwa, worek z akcesoriami (śrubki, nakrętki itp.), pręty, 2 pomalowane lalki pilotów, ilustrowana instrukcja obsługi.
Stosując zwykły silnik dwusuwowy pojemności zaledwie 4 cm 3 - Viper 500 jest przyjemnym w sterowaniu, "weekendowym" modelem praktycznie dla każdego modelarza. Po założeniu jednak większego silnika oraz uruchomienia miksera "V-tail", model staje się niezwykle szybkim i agresywnym samolotem wyścigowym, biorącym na codzień udział w amerykańskich wyścigach kategorii AMA - Quickie 500 w klasie 424 i 428.
W modelu Viper 500 wykorzystano specjalnie zaprojektowany dla kategorii wyścigowej "Quickie 500" profil światowej sławy projektanta Dr Michaela Seliga. Dodatkowo, inżynierowie Great Planes oprócz standardowego w wypadku szybkich modeli "odchudzenia" konstrukcji, wzbogacili model o kilka doskonałych i nowatorskich rozwiązań, jeszcze bardziej "przyśpieszających" Vipera tak, aby osiągał możliwie największe prędkości - dostarczając przy tym modelarzom jak najwięcej adrenaliny. Na uwagę zasługuje przede wszystkim oryginalna aluminiowa płyta do której mocowany jest silnik oraz - w celu dodatkowego zmniejszenia oporów powietrza - specjalnie zaprojektowanego podwozia z elementami montującymi oraz nylonowymi, opływowymi kołami. Ciekawym rozwiązaniem jest również sposób montowania i przykręcania skrzydeł. Specjalnie wzmacniany elementami węglowymi, jednoczęściowy płat instalowany jest w specjalnie zaprojektowanej wnęce doskonale utrzymując sztywność konstrukcji zabezpieczając je przed olbrzymimi przeciążeniami występujących przy większych prędkościach. Instalowane na śruby płaty sterów ogonowych mogą być łatwo demontowane na potrzeby transportu.
Model występuje w wersji ARF i dostępny jest w dwóch kolorach (pokryty jest wytrzymałą, wysokiej jakości folią MonoKote) - białym i czerwonym. Złożenie modelu nie powinno zająć więcej niż 6-8 godzin.
Polecamy każdemu doświadczonemu modelarzowi, poszukującemu elektryzująco szybkiego modelu.
- Rozpiętość skrzydeł : 1320mm
- Powierzchnia skrzydeł : 32,5 dm2
- Waga : 1360 - 1530g
- Obciążenie skrzydeł : 42 - 47 g/dm2
- Długość kadłuba : 1050mm
- Środek ciężkości : 75 mm od krawędzi natarcia przy kadłubie
- Zalecany silnik : 2-takt, .25 - .48 (4 - 8 cm3)
Skrzydła, kadłub, zestaw popychaczy, aluminiowe główne podwozie, główne koła, kółko ogonowe, 2-częściowe łoże pod silnik, aluminiowy kołpak, laminatowa pokrywa silnika, owiewki podwozia oraz kół, wytłaczana próżniowo ABS-owa makieta silnika w układzie gwiaździstym, zbiornik paliwa, worek z akcesoriami (śrubki, nakrętki itp.), pręty, 2 pomalowane lalki pilotów, ilustrowana instrukcja obsługi.