...jest pusty
23-09-2024
Strona głównaSilnik FA-100
Saito Seisakusho Co. Ltd. to jedna z najlepiej rozpoznawalnych i poważanych modelarskich firm na świecie. Ten Japoński producent najwyższej klasy 4-taktowych silników lotniczych, już od ponad 50 lat zaopatruje w swoje produkty modelarzy z całego świata.
Czterotakty SAITO znalazły uznanie zarówno w świecie profesjonalnych pilotów, ceniących sobie doskonałe parametry techniczne, trwałość i osiągi, jak również przez początkujących, przede wszystkim za prostą regulację i praktycznie bezobsługową pracę.
Pokryty utwardzonym chromem tłok z bogatego w krzem stopu aluminium z pierścieniem wzmacniającym kompresję, monolityczna struktura głowicy stanowiącej jednocześnie cylinder (brak typowego, znanego z innych silników cylindra !) dla niższej masy i lepszej sztywności konstrukcji, wał korbowy z twardego staliwa chromowo-molibdenowego oparty na dwóch najwyższej jakości łożyskach kulkowych czy precyzyjny, bardzo wydajny sportowy gaźnik - wszystie etapy produkcji każdego z tych kluczowych elementów, w 100% produkowanych w Japonii pozostają pod ścisłą kontrolą inżynierów SAITO dla zapewnienia bezkonkurencyjnej jakości.
Nie jest bowiem tajemnicą, że każdy z silników japońskiego producenta uznawany jest za istne modelarskie mini dzieło sztuki. Wszystkie 4-takty z logiem SAITO charakteryzują się niezmienną od lat wysoką jakością wykonania z olbrzymią dbałością o szczegóły, bezkonkurencyjnymi osiągami (przy swoich parametrach fizycznych), a także, co dla niektórych nie jest bez znaczenia - designem, oraz unikalnym dźwiękiem wydawanym podczas pracy. Wszystko to sprawia, że silniki SAITO stanowią markę samą w sobie.
Silnik FA-100 to doskonała propozycja dla modelarzy chcących zastąpić swój dotychczasowy 10-cio lub 12,5-centrymetrowy silnik 2-taktowy lżejszą (średnio ponad -15% masy), równiej pracującą, cichszą, bardziej ekonomiczną i co ważne - zdecydowanie mocniejszą jednostką napędową (średnio ok. +10% mocy). Generujący aż 2 KM silnik Saito o pojemności nieco ponad 17 cm 3 sprawdzi się więc świetnie zarówno w lekkich akrobatkach i samolotach typu Fun-Fly, jak również w zwyczajowo odrobinę mocniej "dociążonych" modelach redukcyjnych.
Czterotakty SAITO znalazły uznanie zarówno w świecie profesjonalnych pilotów, ceniących sobie doskonałe parametry techniczne, trwałość i osiągi, jak również przez początkujących, przede wszystkim za prostą regulację i praktycznie bezobsługową pracę.
Pokryty utwardzonym chromem tłok z bogatego w krzem stopu aluminium z pierścieniem wzmacniającym kompresję, monolityczna struktura głowicy stanowiącej jednocześnie cylinder (brak typowego, znanego z innych silników cylindra !) dla niższej masy i lepszej sztywności konstrukcji, wał korbowy z twardego staliwa chromowo-molibdenowego oparty na dwóch najwyższej jakości łożyskach kulkowych czy precyzyjny, bardzo wydajny sportowy gaźnik - wszystie etapy produkcji każdego z tych kluczowych elementów, w 100% produkowanych w Japonii pozostają pod ścisłą kontrolą inżynierów SAITO dla zapewnienia bezkonkurencyjnej jakości.
Nie jest bowiem tajemnicą, że każdy z silników japońskiego producenta uznawany jest za istne modelarskie mini dzieło sztuki. Wszystkie 4-takty z logiem SAITO charakteryzują się niezmienną od lat wysoką jakością wykonania z olbrzymią dbałością o szczegóły, bezkonkurencyjnymi osiągami (przy swoich parametrach fizycznych), a także, co dla niektórych nie jest bez znaczenia - designem, oraz unikalnym dźwiękiem wydawanym podczas pracy. Wszystko to sprawia, że silniki SAITO stanowią markę samą w sobie.
Silnik FA-100 to doskonała propozycja dla modelarzy chcących zastąpić swój dotychczasowy 10-cio lub 12,5-centrymetrowy silnik 2-taktowy lżejszą (średnio ponad -15% masy), równiej pracującą, cichszą, bardziej ekonomiczną i co ważne - zdecydowanie mocniejszą jednostką napędową (średnio ok. +10% mocy). Generujący aż 2 KM silnik Saito o pojemności nieco ponad 17 cm 3 sprawdzi się więc świetnie zarówno w lekkich akrobatkach i samolotach typu Fun-Fly, jak również w zwyczajowo odrobinę mocniej "dociążonych" modelach redukcyjnych.