...jest pusty
AKG K240 MKII
Szybki podgląd
616,54 zł
Strona głównaSilnik FG-20

Silnik FG-20

679,99 zł
Producent: SAITO
Kod: SAI/FG20
Wysyłka:48 godzin
Wybrany produkt jest niedostępny
Waga:4.00 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Ilość:szt.

Saito Seisakusho Co. Ltd. to jedna z najlepiej rozpoznawalnych i poważanych modelarskich firm na świecie. Ten Japoński producent najwyższej klasy 4-taktowych silników lotniczych, już od ponad 50 lat zaopatruje w swoje produkty modelarzy z całego świata.

Czterotakty SAITO znalazły uznanie zarówno w świecie profesjonalnych pilotów, ceniących sobie doskonałe parametry techniczne, trwałość i osiągi, jak również przez początkujących, przede wszystkim za prostą regulację i praktycznie bezobsługową pracę.

Nie jest bowiem tajemnicą, że każdy z silników japońskiego producenta uznawany jest za istne modelarskie mini dzieło sztuki. Wszystkie 4-takty z logiem SAITO charakteryzują się niezmienną od lat wysoką jakością wykonania z olbrzymią dbałością o szczegóły, bezkonkurencyjnymi osiągami (przy swoich parametrach fizycznych), a także, co dla niektórych nie jest bez znaczenia - designem, oraz unikalnym dźwiękiem wydawanym podczas pracy. Wszystko to sprawia, że silniki SAITO stanowią markę samą w sobie.

Saito Seisakusho Co. Ltd to również pierwszy na świecie producent 4-taktowych modelarskich silników benzynowych. Prezentowany FG-20 to jeden z 4 motorów benzynowych w aktualnej ofercie tego producenta.

Silnik benzynowy Saito FG-20 to stworzony z myślą o modelach lotniczych, 4-taktowa jednostka przy której tworzeniu położono nacisk przede wszystkim na maksymalne osiągi silnika, zmniejszenie jego wagi oraz zapewnienie niezrównanej trwałości. Konstrukcja silnika została oparta na żarowej jednostce FA-125 A, która dodatkowo została doposażona w nowy gaźnik z pompą, elektroniczny układ zapłnonowy oraz mini świecę iskrową, zaprojektowaną specjalnie dla silników Saito.

Podobnie jak przy silnikach żarowych, podobnie i tu producent postawił na jakość. Wyłożony od środka utwardzonym chromem cylinder w którym porusza się tłok został zintegrowany z głowicą, dzięki czemu poprawiowo chłodzenie, znacznie zmniejszono masę i zniwelowano jakiekolwiek objawy nierównej, zakłóconej pracy (występujących czasem gdy elementy tłok-cylinder-uszczelka-głowica nie są ze sobą dobrze spasowane). Tłok, zbudowany ze stopu aluminium z dużą zawartością krzemu wyposażono również w pierścień poprawiający kompresję. Korbowód odlany z utwardzonego aluminium połączono z wyjątkowo wytrzymałym na uszkodzenia wałem korbowym wykonanym ze staliwa chromowo-molibdenowego, podobnie jak w wersji żarowej opartym na dwój najwyższej jakości łożyskach kulkowych.

Silnik FG-20, pomimo iż został zbudowany "od formy" silnika FA-125 A, z całym osprzętem jest od niego nieco cięższy i wymaga odrobinę więcej miejsca na montaż (głównie za sprawą aparatu zapłonowego). Jakkolwiek zachowuje podobne parametry techniczne (odrobinę niższa moc i niezauważalnie mniejszy ciąg statyczny), to generuje je konsumując ponad 3-krotnie mniejszą ilość, zdecydowanie tańszego paliwa (zaledwie 10 ml / 1 min !)
  • Pojemność: 20,52cm
  • Średnica tłoka: 31,7mm
  • Skok tłoka: 26mm
  • Masa silnika: 690g
  • Masa tłumika: 83g
  • Masa łoża montażowego: 155g
  • Masa układu zapłonowego: 150g
  • Zakres obrotów: 1,800 - 9,500 obr/min
  • Max. obroty bez obciążenia: nie zaleca się przekraczania 8,000 - 9,000 obr/min
  • Konsumpcja paliwa: ok. 10 ml/1 min. przy otwartej przepustnicy 8,700 obr/min
  • Moc wyjściowa: 2,1KM
  • Ciąg statyczny przy APC 14 x 10: 3,5kg
  • Ciąg statyczny przy APC 15 x 8: 4,0kg
  • Ciąg statyczny przy APC 16 x 6: 4,7kg
  • Zalecane śmigła: 14 x 10 > 16 x 6
  • Zalecane paliwo: Objętościowa mieszanina benzyny z olejem w stos. (20:1)
  • Pobór prądu (układ zapłonowy): 13 mAh / 1 min

  • Silnik benzynowy Saito FG-20
  • Aluminiowe łoże montażowe
  • Tłumik + regulowane kolanko
  • Świeca Saito mini
  • Elektroniczny aparat zapłonowy
---