Informacje

    Silnik FG-30

    2,640,00 zł

    Producent: SAITO
    Kod: SAI/FG30
    Wysyłka:48 godzin
    Produkt dostępny (0 szt.)
    Waga:4.00 kg
    Sprawdź koszty wysyłki

    Koszty dostawy tego produktu

    Ilość:szt.

    Saito Seisakusho Co. Ltd. to jedna z najlepiej rozpoznawalnych i poważanych modelarskich firm na świecie. Ten Japoński producent najwyższej klasy 4-taktowych silników lotniczych, już od ponad 50 lat zaopatruje w swoje produkty modelarzy z całego świata.

    Czterotakty SAITO znalazły uznanie zarówno w świecie profesjonalnych pilotów, ceniących sobie doskonałe parametry techniczne, trwałość i osiągi, jak również przez początkujących, przede wszystkim za prostą regulację i praktycznie bezobsługową pracę.

    Nie jest bowiem tajemnicą, że każdy z silników japońskiego producenta uznawany jest za istne modelarskie mini dzieło sztuki. Wszystkie 4-takty z logiem SAITO charakteryzują się niezmienną od lat wysoką jakością wykonania z olbrzymią dbałością o szczegóły, bezkonkurencyjnymi osiągami (przy swoich parametrach fizycznych), a także, co dla niektórych nie jest bez znaczenia - designem, oraz unikalnym dźwiękiem wydawanym podczas pracy. Wszystko to sprawia, że silniki SAITO stanowią markę samą w sobie.

    Saito Seisakusho Co. Ltd to również pierwszy na świecie producent 4-taktowych modelarskich silników benzynowych. Prezentowany FG-30 to jeden z 4 motorów benzynowych w aktualnej ofercie tego producenta.

    Silnik benzynowy Saito FG-30 to stworzony z myślą o modelach lotniczych, 4-taktowa jednostka przy której tworzeniu położono nacisk przede wszystkim na maksymalne osiągi silnika, zmniejszenie jego wagi oraz zapewnienie niezrównanej trwałości. Konstrukcja silnika została oparta na żarowej jednostce FA-180, która dodatkowo została doposażona w nowy gaźnik z pompą, elektroniczny układ zapłnonowy oraz mini świecę iskrową, zaprojektowaną specjalnie dla silników Saito.

    Podobnie jak przy silnikach żarowych, podobnie i tu producent postawił na jakość. Wyłożony od środka utwardzonym chromem cylinder w którym porusza się tłok został zintegrowany z głowicą, dzięki czemu poprawiowo chłodzenie, znacznie zmniejszono masę i zniwelowano jakiekolwiek objawy nierównej, zakłóconej pracy (występujących czasem gdy elementy tłok-cylinder-uszczelka-głowica nie są ze sobą dobrze spasowane). Tłok, zbudowany ze stopu aluminium z dużą zawartością krzemu wyposażono również w pierścień poprawiający kompresję. Korbowód odlany z utwardzonego aluminium połączono z wyjątkowo wytrzymałym na uszkodzenia wałem korbowym wykonanym ze staliwa chromowo-molibdenowego, podobnie jak w wersji żarowej opartym na dwój najwyższej jakości łożyskach kulkowych.

    Silnik FG-30 został zbudowany na bazie żarowego silnika FA-180 i podobnie jak w przypadku silników FG-14 B oraz FG-20, z oczywistych względów jest nieco cięższy od swojego pierwowzoru. Nie mniej jednak, pomimo iż konsumuje ponad 2-krotnie mniej paliwa niż żarowa FA-180'tka, potrafi od niej wygenerować jeszcze większy ciąg statyczny, sięgający niemal 6 kilogramów siły. Doskonale więc nada się do wszelkiej maści modeli akrobacyjnych klas 1.20 i 1.40, a także do takich gigantów jak Piper J-3 Cub czy Spacewalker w skali 1:3, z rozpiętością znacznie ponad 2m. Ponadto, charakteryzuje się dość dużą elastycznością pracy i stosunkowo równymi osiągami na różnych śmigłach.
    • Pojemność: 29,11cm
    • Średnica tłoka: 36mm
    • Skok tłoka: 28mm
    • Masa silnika: 1055g
    • Masa tłumika: 85g
    • Masa łoża montażowego: 190g
    • Masa układu zapłonowego: 158g
    • Zakres obrotów: 1,700 - 9,000 obr/min
    • Max. obroty bez obciążenia: nie zaleca się przekraczania 8,500 obr/min
    • Konsumpcja paliwa: ok. 25 ml/1 min. przy otwartej przepustnicy 8,500 obr/min
    • Moc wyjściowa: 2,5KM
    • Ciąg statyczny przy APC 16 x 8: 5,0kg
    • Ciąg statyczny przy APC 16 x 10: 5,3kg
    • Ciąg statyczny przy APC 17 x 6: 5,8kg
    • Ciąg statyczny przy APC 17 x 8: 5,3kg
    • Zalecane śmigła: 16 x 8 > 17 x 8
    • Zalecane paliwo: Objętościowa mieszanina benzyny z olejem w stos. 20:1 (standard) lub 30:1
    • Pobór prądu (układ zapłonowy): 13 mAh / 1 min

    • Silnik benzynowy Saito FG-30
    • Aluminiowe łoże montażowe
    • Tłumik + regulowane kolanko
    • Świeca Saito mini
    • Elektroniczny aparat zapłonowy
    ...jest pusty

    Producent
    Powiadomienia

    Silnik FG-30

    Akceptuję
    Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.